کاهش وزن سریع با سرکه سیب و رژیم غذایی کم کالری

این نفع بسیار مورد بحث است. در حالی که سرکه سیب به عنوان یک کمک کاهش وزن در رسانه ها به شدت تبلیغ می شود، شواهد محدودی برای حمایت از اثربخشی آن وجود دارد.

مطالعاتی که وجود دارد معمولاً شامل شرکت‌کنندگانی می‌شود که از سرکه سیب و سرکه انگور همراه با رژیم غذایی کنترل‌شده کالری استفاده می‌کنند.

بنابراین تشخیص اینکه رژیم غذایی یا سرکه و سرکه سیب در کاهش وزن نقش داشته‌اند، دشوار است.

به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2018، افراد دارای اضافه وزن و چاق را که رژیم غذایی کم کالری یا رژیم غذایی کم کالری را همراه با نوشیدنی سرکه سیب مصرف می کردند، مقایسه کرد.

رژیم غذایی همراه با سرکه سیب به شرکت کنندگان در مطالعه کمک کرد تا چربی شکمی، وزن کلی، شاخص توده بدنی (BMI)، سطوح تری گلیسیرید، کلسترول و اشتها را بیش از رژیم غذایی به تنهایی کاهش دهند.

اما تفاوت زیادی بین گروه ها وجود نداشت. گروه رژیم کم کالری/سرکه به طور متوسط ​​حدود 8.8 پوند از دست دادند.

گروه رژیم غذایی به طور متوسط ​​5 پوند. تفاوت سرکه سفید طبیعی در BMI بین دو گروه کمی بیش از نیم امتیاز بود.

تنها 39 شرکت کننده در این مطالعه شرکت کردند و این مطالعه تنها 12 هفته به طول انجامید

مطالعات دیگر ارتباطی را بین سرکه سیب و کاهش وزن پیدا کرده‌اند، اما مطالعات یا مربوط به تاریخ 3 یا محدود است.

متخصصان پزشکی هنوز نشان می‌دهند که شواهد کافی برای حمایت از استفاده از آن سرکه خانگی برای این مزیت وجود ندارد.

  • منابع:
    1. Vinegar Nutrition Facts and Health Benefits
  • تبلیغات: 
    1. ساخت بزرگ ترین مجسمه فیل با استفاده از انگشتر
    2. پرورش کنجد بر روی مریخ برای اولین بار توسط اروپاییان
    3. دوخت بهترین مایو با سفره یکبار مصرف
    4. نخ پلی استر که در جنگل بود راه را به مرد نشان داد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.