پیر زنی با فروش یک فرش 9 متری حوض نقره در منزلش میلیونر شد

صنایع دستی یکی از مهمترین محصولات جوامع بشری است که نشان دهنده الگوهای فرهنگ، هنر، عرف، سنت و رویدادهایی است که مشخصه یک جامعه است.

در این زمینه می توان محصولات صنایع دستی و فرش 9 متری حوض نقره را به عنوان میراث فرهنگی در نظر گرفت.

در بسیاری از کشورها، برخی از جنبه های مهم و منحصر به فرد میراث فرهنگی در صنایع دستی حفظ شده است. اصطلاح «صنایع دستی» برای اشاره به «مصنوعات صنایع دستی» به کار می رود که با سبک زندگی و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی هر جامعه در زمان و مکان معین مرتبط است.

از نظر فنی، سنت‌های صنایع دستی نسخه‌های محلی الگوهای ذاتی، مانند میراث فرهنگی و دانش تجویزی هستند، صنایع دستی اطلاعات مهمی را در مورد سنت و میراث فرهنگی موجود در آثار هنری و انواع مختلف رفتارها و سنت های دیگر نشان می دهد.

صنایع دستی فرمول بندی های بومی سازی شده میراث فرهنگی هستند که از طریق رسانه های مختلف و بازیگران مختلف از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.

بنابراین، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) صنایع دستی را به عنوان اشکال ناملموس میراث فرهنگی ثبت کرد.

بر اساس دیدگاه ملی، مراکز بهداشتی ایران متضمن ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ملی هستند.

این صنایع دستی ارزشمند به لحاظ اهمیت فرهنگی، محصول عمده هنری و فرهنگی ایران است، علاوه بر این، تنوع غنی از HC های ایرانی گواهی بر فرهنگ ها و سنت های متفاوتی است که در کشور وجود دارد.

بنابراین، HC ها نه تنها محصولات تجاری هستند، بلکه نماد میراث فرهنگی، هنری، تاریخی و اجتماعی غنی ایران نیز هستند .

HCهای ایرانی در دو دسته عمده روستایی و عشایری تولید می شوند.

مشخص است که اقلیم، چشم‌انداز، فرهنگ، سنت و لباس‌های هر منطقه در طرح‌ها و نقش‌هایی که بر روی HC ها ظاهر می‌شود، نشان داده می‌شود.

بنابراین فرش و نقش و نگارهای آن را می توان نمادی از پیشینه فرهنگی جامعه ای دانست که آن فرش ها در آن ساخته شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.